Nick van der Linden met de winnende stadswapens.
Nick van der Linden met de winnende stadswapens. Ali van Vemde

Winnaars van de actie bij Het Oude Raedthuys in Cothen zijn bekend

Overig

COTHEN Langbroek, Cothen en Wijk bij Duurstede zijn sinds 1996 één gemeente. Voor Nick van der Linden van Het Oude Raedthuys de reden om weer een leuke actie te bedenken. Hiervoor werden drie snacks bedacht; de Langbroekse snoeshaan, de Cothense peer en de Wijkse knakker. Maar ook daagde hij zijn klanten uit om een nieuw gemeentewapen te maken voor Wijk Bij Duurstede, waarin de bijzondere kenmerken van de drie kernen duidelijk naar voren komen.

door Ali van Vemde

Van der Linden is zeer tevreden over de actie. „We hebben maar liefst 315 inzendingen binnen gekregen. Alles mocht, tekenen, knippen, plakken en kleuren. Wat de actie ook zeer geslaagd maakt is dat de inzendingen ook echt vanuit de drie kernen Langbroek, Cothen en Wijk bij Duurstede komen.” Uit al deze inzendingen zijn drie winnaars gekozen. De 10-jarige Joep Dekkers is uitgekozen als winnaar. Alle drie de kernen komen in zijn stadswapen duidelijk naar voren. Joep mag de hoofdprijs, een half jaar lang elke week € 10,- Raedthuys tegoed, in ontvangst nemen.  De tweede prijs gaat naar Marisa Woudenberg en Tessa v.d. Horst werd derde. De winnaars mogen hun prijs ophalen bij Het Oude Raedthuys.

[DE WIJKSE KNAKKER] Om het 25-jarig jubileum te vieren bedacht Van der Linden ook nog een andere ludieke actie. Voor elk van de drie kernen bedacht hij een bijzondere snack, die compleet gemaakt kon worden met de ‘dat Kentiesaus’. Voor € 2,50 konden de klanten deze drie snacks proberen. De Cothense peer bestond uit een gepaneerde ‘peer’ van kip en kalfsvlees. Voor de Langbroekse snoeshaan was gekozen voor een kroket van heerlijke kippenragout met een vleugje kerrie. Toch bleek de Wijkse knakker, een gepaneerde braadworst met bacon en kaas het meest in trek. De knakker zal dan ook, zolang deze natuurlijk goed blijft verkopen, in het assortiment blijven.

[LANDELIJKE BEKENDHEID] De bijzondere acties van Het Oude Raedthuys trekken regelmatig de belangstelling. Voor deze actie kwam zelfs Paul de Leeuw op bezoek voor het programma ‘Busje Komt Zo’. De opnames werden gemaakt, maar in de montage heeft de opname met Het Oude Raedthuys het helaas niet gehaald en is niet uitgezonden. Van der Linden heeft er veel plezier in om zijn eigen snacks te bedenken. De klanten proeven ze graag!

[15 JAAR HET OUDE RAEDTHUYS] Op 1 februari bestaat Het Oude Raedthuys 15 jaar. Nick van der Linden zou Nick van der Linden niet zijn als hij dat ongemerkt voorbij zou laten gaan. Voor de vaste klanten zeker de moeite waard om dan even langs te komen, want de hele dag is er 15% korting. Maar een nieuwe actie staat ook alweer op stapel. „Het wordt een actie met films,” wil hij er alvast over kwijt. „Back to the Friture is de naam van de actie.” Wat het precies gaat worden, dat gaat Van der Linden nu nog niet verklappen, maar het zal zeker weer een originele actie worden.”

advertentie