Arie van Vliet
Arie van Vliet Ankie Meutgeert

PCG’er Arie van Vliet stopt als raadslid

6 april 2023 om 17:17 Politiek

WIJK BIJ DUURSTEDE Arie van Vliet stopt als raadslid voor de PCG. Zijn opvolger is oude bekende Marco Petri, die al eerder in de Wijkse gemeenteraad zat. Arie van Vliet blijft wel werkzaam als steunfractielid. Reden van vertrek is dat hij het raadswerk niet langer kan combineren met het hebben van een eigen bedrijf en een gezin. 

door Kuun Jenniskens

Voorafgaand aan zijn afscheid laat Arie van Vliet weten dat hij het jammer vindt dat hij zich genoodzaakt voelt om zijn raadszetel op te geven: ,,Tegenover raadsleden heb ik herhaaldelijk aangegeven dat de huidige trend van steeds meer vergaderen niet te combineren is met ondernemerschap en het hebben van een gezin. Het was geen makkelijke beslissing omdat ik het wel een mooi ambt vind.”

Vanuit de steunfractie blijft de PCG’er de politiek op de achtergrond volgen. 

Van Vliet vertrekt niet zonder een opdracht voor de gemeenteraad: ,,Aan jullie de taak om de komende drie jaar te zorgen dat het raadswerk weer beter is te combineren met een drukke baan en gezin. Wie weet wat de verkiezingen van 2026 doen”, zegt hij met een knipoog erachteraan.

Tijdens de raadsvergadering van 18 april zal Marco Petri als raadslid voor de PCG worden geïnstalleerd. 

Mail de redactie
Meld een correctie

advertentie
advertentie