Merk Wijk bij Duurstede is gelanceerd
Merk Wijk bij Duurstede is gelanceerd

Merk Wijk bij Duurstede gelanceerd

13 februari 2018 om 16:30 lokaal

WIJK BIJ DUURSTEDE In het kader van de stadspromotie heeft centrummanager Rutger van Stappershoef, in overleg met de stuurgroep Stadspromotie en in samenspraak met diverse ondernemers en organisaties een gezamenlijk merk voor Wijk ontwikkeld. Maandag werd dit merk officieel geïntroduceerd in de kelder van hotel/bistro Florian.

KLEINE STAD, GROTE GESCHIEDENIS Stadspromotie heeft als doel het imago van een stad te veranderen of te versterken. Daarmee kun je bijvoorbeeld recreatie en toerisme bevorderen, maar ook de vestiging van nieuwe inwoners en bedrijven. Stadspromotie moet een gezamenlijke vlag hebben: een beeldmerk, slogan en creatief concept om duidelijk te maken waar de stad voor staat, waarom je er naar toe moet komen en waarin het zich onderscheidt. Voor Wijk bij Duurstede is de slogan: 'Kleine stad, grote geschiedenis'. In het nieuwe beeldmerk zie je de geschiedenis terug en aansprekende verhalenvertellers brengen het verleden, heden en toekomst onder de aandacht. Drie perioden springen eruit: de Romeinse tijd, onze 'Gouden Eeuw' toen Dorestad dé handelsplaats was en de Bourgondische tijd met David van Bourgondië. Uit deze perioden zijn icoontjes in het beeldmerk verwerkt en vijf verhalenvertellers gekozen die vertellen over de rijke geschiedenis. Zij kunnen in allerlei situaties optreden. De komende jaren zullen ze in allerlei vormen en op allerlei plekken verschijnen. Samen met organisaties als de VVV en Museum Dorestad, ondernemers en inwoners van Wijk bij Duurstede hopen ze Wijk op een doeltreffende manier uit te dragen en daarmee bewustzijn, trots en veel positieve reuring te bewerkstelligen.

Ondernemers en organisaties kunnen via de website het beeldmerk, de getekende verhalenvertellers en foto's downloaden. Tevens is een huisstijlhandboek op de website te vinden voor het juist gebruik van het logo en andere beelden. Het nieuwe merk is omarmd en velen zijn al begonnen om het beeldmerk en de tekenfiguren door te voeren in hun producten, uitingen of acties. Denk aan speciaal gemaakt koekjes, chocolade, drank, kleding en kinderspeelgoed waarmee het verhaal van Wijk bij Duurstede verteld zal gaan worden. Ook in verschillende horecagelegenheden zal, nog voor de opening van het toeristisch seizoen, een uitwerking van het nieuwe 'Merk Wijk bij Duurstede' geïntroduceerd worden. Iedereen die mee wil doen is vanzelfsprekend van harte welkom en kan zich aanmelden op www.merkwijkbijduurstede.nl

advertentie
advertentie