Afbeelding
Shutterstock

Online bureaus zien vraag naar ondersteuning bij SEO groeien

Partnercontent

Specialisten op het gebied van online marketing, in het bijzonder zoekmachine optimalisatie, zien de vraag naar hun diensten groeien. Een online bureau wordt onder meer gevraagd om organisaties te helpen bij het verbeteren van de vindbaarheid van hun website. Iets wat in de huidige tijd belangrijk is, daar consumenten hun aankopen vaker online doen. Dit blijkt ook uit de recent gepubliceerde Markt Monitor van Thuiswinkel. Uit dit stuk blijkt dat het aantal online aankopen in 2021 met 13 procent toenam ten opzichte van een jaar eerder. Veel mensen verwachten dat deze trend zich de komende jaren voort zal zetten. Niet alleen het groeiende aantal online aankopen is voor veel organisaties reden om de hulp van een online marketing agency in te schakelen. Ook zien zij de concurrentie toenemen, nu steeds meer ondernemers voor een webshop kiezen.

Vindbaarheid verbeteren met een online marketing agency 

Een online marketing agency helpt organisaties door bijvoorbeeld een uitgebreid zoekwoorden onderzoek uit te voeren. Het vormt de basis van de content die organisaties toevoegen aan hun website. Voortdurend nieuwe teksten schrijven en publiceren is een onderdeel van zoekmachine optimalisatie. Belangrijk hierbij is dat de content relevant is voor de doelgroep van de organisatie. Iets wat kan worden vastgesteld op basis van de uitkomsten van een zoekwoorden onderzoek. Online marketing bureau hebben hier de benodigde tools voor in huis. Naast een zoekwoorden onderzoek is ook een uitgebreid netwerk met verwijzende websites een belangrijk onderdeel van SEO. Een specialist op dit gebied helpt je zo’n netwerk uit te breiden.

Voorkom fouten bij het toepassen van zoekmachine optimalisatie 

Sommige organisaties kiezen er in eerste instantie voor om zelf aan de slag te gaan met SEO. Er zijn verschillende online tools te vinden die gratis gebruikt kunnen worden en daarmee een basis kunnen vormen voor het toepassen van zoekmachine optimalisatie. Dit leidt echter te vaak tot situaties, waarin de toepassing van zoekmachine optimalisatie een averechts effect heeft. In plaats van het stijgen van de posities van een website in de zoekmachine, merken zij een daling op. Dit is zonde van de geïnvesteerde tijd.

Technische optimalisatie van websites

Zoekmachine optimalisatie gaat verder dan het toevoegen van content aan een website en het verbeteren van het linkprofiel. Vaak moet een website technisch geoptimaliseerd worden om de ranking hiervan in de zoekmachine te kunnen verbeteren. Onder een technische optimalisatie verstaat men onder meer het comprimeren van onnodig grote afbeeldingen, wat een positief effect heeft op de snelheid waarmee de website laadt. Een hogere laadsnelheid betekent over het algemeen een groter gebruiksgemak; iets waar een zoekmachine als Google veel waarde aan hecht. Naast het comprimeren van onnodig grote afbeeldingen, is ook het herzien van onnodige redirects onderdeel van een technische optimalisatie van websites.

advertentie
advertentie