
Cothen 900 een succes?
16 juni 2026 om 07:31COTHEN Of Cothen 900 een succes was? Loes Bunjes, echtgenote van oud-burgemeester Theo Bunjes stuurde de organisatie een prachtig schrijven erover: ,,Wat was het een mooie en bijzondere dag jl vrijdag. Na een gezellige en lekkere lunch gingen we op weg naar het kasteelterrein, waar in een enorme tent zo ongeveer alle 65-plussers uit Cothen zich al van een plaatsje verzekerd hadden, snoepend van het uitgedeelde lekkers en een dronk uitbrengend op hun Cothen. Na de officiële opening liep iedereen naar het terrein vlak voor het kasteel waar, behalve een fraaie verplaatsbare, originele muziektent uit Hattem, een grote tribune stond. Iedereen zocht en vond een plek op de tribune en toen.....bijna niet te geloven: 'Het verhaal van Cothen'. Zo mooi, zo indrukwekkend, zo professioneel en zo knap bedacht en uitgevoerd. Wat er gebeurde, passend bij de eeuwen waarin het zich afspeelde. Uitgevoerd en gespeeld door kinderen en volwassenen in bij de betreffende eeuw behorende kleding. En nog een ridder te paard, de allereerste auto's, en een koe. Alle aanwezigen die genoten van het verhaal van hun Cothen.” Het ‘Eten bij Agnes' zat stampvol, ‘Kunst bij Agnes' met de lokale kunstenaars was druk bezocht. Afgesloten met een knalfeest met de Corona's wordt er gefluisterd over Cothen 901, 905?"
Niet alleen de prima teksten, maar ook alles wat er te zien en te horen was.