Afbeelding
Foto door form PxHere

Groei online tot een regionale bekendheid met WordPress

31 maart 2021 om 14:40 Partnercontent

Over het algemeen is de doelgroep van een lokaal bedrijf redelijk goed gedefinieerd. Het zijn de mensen in de buurt die het grootste deel van het klantenbestand van uw mkb vormen. WordPress heeft veel functies en plug-ins die een lokaal bedrijf kunnen helpen om mensen in de buurt te bereiken. Laten we ze eens bekijken hoe u met WordPress aan de slag kunt gaan met het vormen van uw WordPress webwinkel:

1. Kies de juiste domeinnaam

Een domeinnaam is het adres van uw website dat mensen in de URL-balk van de browser typen om uw website te bezoeken.

In eenvoudige bewoordingen, als uw website een huis was, dan is uw domeinnaam het adres.

Enkele snelle tips om u te helpen bij het kiezen van een domeinnaam voor uw volgende website.

  • Blijf bij een .nl domeinnaam, want deze wordt het meest gebruikt, is gemakkelijk te onthouden en eenvoudig te promoten.
  • Zorg ervoor dat het kort en gemakkelijk te onthouden is
  • Maak het gemakkelijk uit te spreken en schrijfbaar
  • Gebruik geen cijfers of koppeltekens
  •  Gebruik domeinnaam generators om slimme ideeën voor domeinnamen te bedenken

2. Selecteren van de juist e-commerce plug-in

Bent u op zoek naar een online winkel? Wilt u weten wat de beste WordPress e-commerce plugin is?

Het kiezen van de juiste e- commerce plugin is cruciaal voor uw bedrijf, omdat een beter platform meer groeimogelijkheden biedt. Vaak verliezen gebruikers geld omdat ze geen goed onderzoek hebben gedaan bij het kiezen van het e-commerce platform om hun webwinkel te starten.

Er zijn tal van WordPress e-commerce plugins op de markt. Maar ze hebben niet allemaal de juiste set functies voor uw wensen.

Sommige e-commerce plug-ins zijn bijvoorbeeld gemaakt voor het verkopen van digitale goederen zoals e-books, foto’s, muziek, enz. Andere zijn beter geschikt voor het verkopen van fysieke producten die moeten worden verzonden.

Als u een dropshipping bedrijf wilt runnen, heeft u een e-commerce oplossing nodig die betere ondersteuning biedt voor dropshipping.

Kortom, u moet overwegen wat u gaat verkopen en wat voor soort functies u nodig heeft om uw online winkel efficiënt te runnen.

Afgezien daarvan volgen enkele van de belangrijkste factoren waar u op moet letten bij het kiezen van een e-commerce platform.

  • Betalingsoplossingen: Uw e-commerce plugin zou standaard of via een extensie ondersteuning moeten bieden voor uw favoriete betaling gateways.
  • Ontwerp en maatwerk: Het ontwerp van uw webwinkel is de eerste interactie met uw klant. Zorg ervoor dat er voldoende sjablonen en eenvoudige opties beschikbaar zijn om uw webshop te wijzigen qua ontwerp.
  •  Apps en integraties: Bekijk integraties die beschikbaar zijn voor apps van derden, zoals e-mail marketing services, CRM-software, boekhoudsoftware enz. U heeft deze tools nodig om uw e-commerce bedrijf efficiënter te beheren en te laten groeien.
  • Ondersteuningsopties: Zorg ervoor dat er ondersteuningsopties beschikbaar zijn. 

Een goede ondersteuning kan u op de lange termijn veel geld besparen.

3. Maak uw online onderneming zichtbaar 

Wat heeft het voor zin om een geweldige website te hebben als niemand deze ooit kan vinden? Ga aan de slag met WordPress SEO tips! Dit is het proces waarbij marketingtactieken worden gebruikt om het bewustzijn van de klant te vergroten en nieuwe klanten voor uw webshop te genereren. Voer zoekmachineoptimalisatie (SEO) uit. Om voor potentiële klanten op Google te verschijnen, moet u uw website voortdurend optimaliseren. Het kan echter moeilijk zijn om te weten wat u moet optimaliseren. 

Enkele WordPress SEO tips zullen u hierbij helpen:

  • Creëer nieuwe content; hoe meer geweldige inhoud u aanbiedt, hoe beter uw SEO.
  • Zoekwoorden onderzoek; Veel bedrijven creëren content om inhoud te creëren. Ze denken dat ze aan contentmarketing doen, maar in werkelijkheid maken ze lawaai. Voordat u zich verdiept in het maken van content, moet u keyword onderzoek doen om uw inhoud een doel te geven. Het doel van het maken van inhoud is om inkomend verkeer aan te trekken.
  • Title tags; Om een succesvolle webshop te hebben, moet u clicks genereren via de organische zoekresultaten. Hoe onderscheid u zich op een drukke pagina met veel zoekresultaten van zoekmachines? Door te focussen op elementen die een zoeker zouden inspireren om op uw resultaat te klikken. Focus op paginatitel-tags en meta beschrijvingen, elementen die een zoeker leest voordat hij besluit te klikken. 

4. Optimaliseer uw Anchor tekst

Houd anchor teksten relevant voor uw inhoud voor de beste SEO moet u uw anchor tekst relevant houden voor uw inhoud. Hoe relevanter uw anchor tekst is, hoe gemakkelijker u een hogere positie in de Google ranglijst verkrijgt.

advertentie
advertentie