,,In het bijgebouw moest in 8 weken een salon gebouwd worden."
,,In het bijgebouw moest in 8 weken een salon gebouwd worden." Aline Aalbertsen

Kapsalon Aline houdt ook in tweede lockdown de moed erin

15 januari 2021 om 07:48 Corona Corona in de Kromme Rijnstreek

LANGBROEK Deze week deden wij een oproep om ervaringen te delen over het verschil tussen de eerste en de tweede lockdown. Aline Aalbertsen, eigenaresse van Kapsalon Aline in Langbroek, blijkt het om verschillende redenen in beide lockdowns moeilijk gehad te hebben:

,,De eerste lockdown was voor mij, als eigenaresse van Kapsalon Aline, erg vervelend. Mijn mooie kapsalon aan de Brink moest dicht, maar ik kreeg erg veel en warme reacties van de klanten. Eindelijk na 7 weken mochten de deuren weer open. Een enorme drukte kwam op me af. Ik hoopte dat daarmee het leed van deze periode achter de rug was.

HUUR OPGEZEGD Enkele weken daarna vroeg mijn huurbaas een gesprek bij me aan. De mededeling dat hij ging verhuizen en dat de huur na 23 jaar opgezegd zou worden, kwam als een donderslag bij heldere hemel. Het is een gegeven dat de huur opgezegd kan worden, dus met frisse moed een nieuwe plek gezocht voor de kapsalon. Dat hield ook in dat we privé moesten verhuizen.

Op 2 november kregen we de sleutel van ons nieuwe huis (adres: Kerkeland 67). In het bijgebouw moest in 8 weken een salon gebouwd worden. Een flinke uitdaging met wat tegenslagen, mede door corona.

GEEN INKOMSTEN Helaas op 14 november kwam de salon weer stil te staan. Geen kerstdrukte, geen tijdsdruk en wat de grootste zorg is; geen inkomsten. Een grote verbouwing gaande en geen idee wanneer weer aan de slag te kunnen. Net als de eerste lockdown valt het me zwaar. Geen regelmaat wat betreft werk, geen contacten met klanten en juist van die contacten word ik altijd heel blij. De eerste lockdown hebben we een puppy gekocht, nu moest ik man en kinderen beloven om geen huisdier erbij te nemen! Jaja we houden de humor erin.

Ik probeer te blijven ondernemen, mijn eigen productlijn heeft een nieuw “jasje” gekregen. De webshop gaat eerdaags de lucht in en ik ben te bereiken via 06-46547643. Zo probeer ik mensen toch van dienst te zijn. Waar ik vurig op hoop, is op 10 februari de kapsalon te mogen openen. De lieve reacties van mijn klanten doen me deugd in deze tijd, maar het liefst ontvang ik de mensen in mijn nieuwe salon om ze van mooie verzorgde haren te voorzien!

Dit is mijn beleving van een heftig jaar waar corona en verhuizen een grote rol spelen.”

Heb je ook zulke verhalen over de eerste en tweede lockdown? Of foto’s waarin het verschil tussen de eerste en tweede lockdown mooi geïllustreerd worden, laat het ons weten via wijksnieuws@bdu.nl

,,Mijn eigen productlijn heeft een nieuw “jasje” gekregen ."
advertentie
advertentie