Hans de Ligt (ondernemer in wijk) en René Gompel (voorzitter CDW)
Hans de Ligt (ondernemer in wijk) en René Gompel (voorzitter CDW) Ali van Vemde

Opbrengst Wijkse Glossy voor verenigingen

15 juni 2020 om 13:08 Overig

WIJK BIJ DUURSTEDE Ondernemer in Wijk ziet een lang gekoesterde wens uitkomen; het maken van een Glossy. Met een bijdrage van het Ondernemersfonds en de 'geef nooit op' mentaliteit , gaat het er nu van komen.

door Ali van Vemde

„Als digitaal platform geloven wij meer dan ooit in de kracht van print,” vertelt ondernemer Hans de Ligt. „Lokale ondernemers kunnen hun verhaal vertellen en uitleggen wat hun toegevoegde waarde is ten opzichte van het onpersoonlijke internet.” Het gaat hierbij vooral om het bijzondere verhaal van de ondernemer, het is geen reclameblad. Advertenties zijn er dan ook niet in te vinden. Inwoners betalen € 4,95 voor de Glossy en de opbrengst gaat naar de ondernemer die de Glossy verkoopt. Het levert ook wat op, want in de Glossy is voor ruim honderd euro aan kortingsbonnen te vinden.

VERENIGINGEN Lokale (sport)verenigingen kunnen hier ook een graantje van meepikken. Zij proberen zoveel mogelijk hun netwerk in te zetten om de Glossy aan de man te brengen. Bij het bestellen in de webshop kan de betreffende vereniging worden opgegeven. Zij dragen dan zorg voor de bezorging. De opbrengst van elk online verkocht nummer gaat naar de deze vereniging. CDW is één van de verenigingen die meedoet. Voorzitter René Gompel: „Wij doen hier graag aan mee. Onze voetbalvereniging heeft zo'n 850 leden. Net als veel clubs in deze coronatijd hebben ook wij het financieel moeilijk. Zo kunnen wij helpen door onze achterban opmerkzaam te maken op de glossy en wij kunnen de opbrengst goed gebruiken.” Verenigingen die mee willen doen kunnen zich melden bij hans@ondernemerinwijk.nl

MOOI Lokaal start binnenkort met de Glossy beauty en fashion. Later volgen LEKKER lokaal en AMBACHT lokaal.

advertentie
advertentie