Team Verhoef I blog 25
Team Verhoef I blog 25 Marije Koopmans

Team Verhoef | BLOG 25: Sorry

12 januari 2020 om 10:33 Overig

Na Duitsland, Polen, Litouwen, Letland, Estland, Finland, Noorwegen, Zweden, Denemarken, België, Frankrijk, Spanje, Portugal, Marokko, Zwitserland zijn we gearriveerd in het zestiende land dat we bezoeken sinds augustus.

Afgelopen weken hebben we doorgebracht met familie in Frankrijk. Een paar dagen geleden hebben we afscheid genomen van elkaar, wat opnieuw lastig was, en is iedereen weer zijn eigen weg gegaan. Die van ons ging naar Oostenrijk. Om zo'n tien weken te skiën. Sorry.

De aankomst in Oostenrijk begon met een bezoek aan een winkel met de kenmerken ski en race. In een dorpje, net over de grens met Zwitserland, overnachtten we. Om de volgende ochtend om 9.00 uur voor de deur te staan. Twee uur later verlieten we de winkel met spullen voor slijpen en waxen, nieuwe schoenen voor Boet, aangepaste schoenen voor Mido en wat kleiner materiaal om het skiën zo aangenaam mogelijk te maken. De rest van de dag hadden we geen kind aan ze.

Door richting Gerlos, onderdeel van een skipas voor Salzburg en de Kitzbüheler Alpen, waar we aftrappen en nooit eerder hebben geskied. Het voornemen is om zo veel mogelijk nieuwe pistes te ontdekken. De komende tijd wordt het dus hoppen van plaats naar plaats, de beste sneeuwcondities achterna. Ook werkt Mido twee weken als skileraar, bezoeken we zijn collega's van Skipiste Nieuwegein die een week in Oostenrijk zijn, gaan we wedstrijden zien waar om de World Cup gestreden wordt, willen we langlaufen, staat een hike in de sneeuw op ons wenslijstje en treffen we hier en daar mensen die we kennen.

In Oostenrijk is het niet toegestaan vrij te kamperen. Locaties om watertanks te vullen lijken daarnaast schaars, er is slechts een handjevol tankstations waar gas voor de verwarming getankt kan worden en ook het toilet legen is niet overal vanzelfsprekend. Ondanks dat beginnen we aan onze tweede nacht in de buurt van Gerlos en staan we op een perfect plekje onderaan de skilift, met een toiletgebouw en wifi. Zo lang het gedoogd wordt dat we hier staan en we genoeg water hebben om te kunnen douchen en afwassen, blijven we nog even. En anders verplaatsen we de camper naar een ander plekje of naar een camping. Op reis zo'n lange periode te kunnen skiën en in de sneeuw te kunnen zijn, is het improviseren meer dan waard.

Morgen dag twee op de ski's. Vanuit de camper zien we dat de pistes geprepareerd worden. Boet en Mido hebben hun schoolwerk het einde van de middag en vanavond gemaakt, om morgen de eerste lift naar boven te kunnen nemen. De tafel is gedekt voor het ontbijt, kleding en spullen liggen klaar. Een nieuwe mooie dag in een wit winters wonderland ligt in het verschiet. We houden het hier wel even vol. Sorry, nogmaals.

__
Beleef op YouTube (www.youtube.com/teamverhoef) en Instagram (www.instagram.com/team_verhoef) mee hoe we ons 'normale' leven een jaartje onderbreken. Je kunt volgen waar in Europa we zijn en wat we meemaken.