Afbeelding
VVV Kromme Rijnstreek

Krommerijnstreek op de kaart

20 november 2018 om 11:03 lokaal

REGIO De Vereniging VVV Kromme Rijnstreek wil onze mooie streek nog beter op de kaart zetten. Dit gebeurt door recreatieve en toeristische activiteiten onder de aandacht te brengen van de inwoners en de bezoekers. Hiermee hoopt ze dat er meer bezoekers komen en langer in onze omgeving blijven.

Ali van Vemde

Al enige tijd organiseert de VVV Kromme Rijnstreek de Kromme Rijnstreek Academie. Dit zijn inspirerende bijeenkomsten, vooral voor recreatie- en horecaondernemers en bedoeld om kennis te ontwikkelen en het onderlinge netwerk te professionaliseren en versterken. Op maandag 26 november zal weer een bijeenkomst worden gehouden, dit keer met het thema: Zichtbaarheid, Vindbaarheid en Verbinden. De bijeenkomst begint om 10.15 uur en wordt gehouden bij Landwinkel de Kersenhut aan de Groenewoudseweg 18 in Cothen. Eline Sluijter, communicatie adviseur online bij de gemeente Houten, vertelt over het effectief inzetten van sociale media. Caroline Houtman van Revis Verkeerstechniek vertelt over het belang van bewegwijzering en de veranderingen van de afgelopen jaren. Als laatste spreker zal Felix Wilbrink, culinair journalist van De Telegraaf vertellen over zijn inspiratie, veelal uit de Kromme Rijnstreek(producten). De ochtend wordt afgesloten met een netwerklunch. Aanmelden voor de bijeenkomst kan door een e-mail te sturen naar ldewijn@vvvkrommerijnstreek.nl o.v.v. naam en telefoonnummer.

MARKETING EN PROMOTIE Martine van Amerongen houdt zich bezig met de marketing en promotie van de Kromme Rijnstreek. Ze vertelt: "Dit is heel erg leuk om te doen. Bijvoorbeeld met het organiseren van de Kromme Rijnstreek Academie. We zoeken leuke, inspirerende sprekers en we merken dat de ondernemers het prettig vinden om met elkaar van gedachten te wisselen en te netwerken. De ondernemers uit Houten, Bunnik en Wijk bij Duurstede spreken elkaar niet vaak omdat ieder druk is met zijn/haar eigen bedrijf. Dit is een mooie manier om elkaar te inspireren." Daarnaast wil de VVV de bekendheid van de streek vergroten. Samen met de 150 ondernemers die lid zijn van VVV Kromme Rijnstreek wordt gewerkt aan promotie en het gastheerschap. Martine: "Als we meer bezoekers kunnen trekken die voor een langer verblijf kiezen is dat persoonlijk, maatschappelijk en economisch gewin. Informatievoorziening gebeurt via websites, sociale media, agendaoverzichten en via de locaties in Wijk bij Duurstede (Markt), Houten (Het Rond), Bunnik (Fort Vechten), Nieuwegein (Linielanding) en Eiland van Schalkwijk (Pand Pannenkoek). Dit doet de VVV met zo'n 30 vrijwilligers.

AMBITIES De ambities zijn groot voor komend jaar. Zo zal de Kromme Rijnstreek Academie worden uitgebreid van 2 tot 3 naar 5 tot 6 keer per jaar. Ook ligt een plan van aanpak klaar voor een integrale UIT-agenda. Martine: "Wij zien ook goede mogelijkheden voor samenwerking tussen de VVV en het museum aan de Markt als toeristische trekker. Maar we willen ook de digitale toegankelijkheid van de Kromme Rijnstreek vergroten met een goede website, gebruik maken van sociale media en meertaligheid voor de buitenlandse bezoekers. Ook deelname aan VisitUtrechtRegion campagne staat op het programma." De VVV heeft al de recreatiekaart van de Kromme Rijnstreek in een oplage van 25.000 stuks alsmede andere brochures en wandel- en fietsroutes. Tevredenheidsonderzoeken moeten aantonen wat kan worden verbeterd in het productaanbod en ondernemerschap. En de VVV ondersteunt initiatieven ter verbetering van het toeristisch-recreatieve aanbod.

advertentie
advertentie